artikelen van s.Oliver

( artikelen)

Sorteren op:  

Internationale stijl en Duitse kwaliteit van s.Oliver

Het modebedrijf s.Oliver werd in 1969 opgericht in het Duitse Würzburg door Bernd Freier, en specialiseert zich tegenwoordig in het design, de productie en de verkoop van onder andere kleding, jeans en denim, schoenen, accessoires, sieraden, badmode en brillen voor mannen, vrouwen en kinderen. De naam van het merk veroorzaakt onder meer vanwege de schrijfwijze weleens verwarring, maar er zit wel degelijk een verhaal achter: het is afgeleid van Sir Oliver, de hoofdpersoon uit het boek Oliver Twist van de hand van Charles Dickens. Ten tijde van de oprichting was de gedachte dat het toevoegen van "Sir" aan de naam het imago van het bedrijf als producent van herenkleding zou bevorderen.

Verschillende lijnen, één merk

Naast de verschillende globale collecties van s.Oliver voor mannen, vrouwen en kinderen verkoopt het merk zijn producten vooral op basis van lifestyle en marktsegmenten. Voor vrijetijdsmode voor zowel dames als heren bestaat er de s.Oliver Casual-lijn, terwijl de QS-lijn zich aan de hand van meer modieuze en gedurfde ontwerpen meer richt op tieners en jonge volwassenen. Voor bijvoorbeeld een zakelijke tas of nette schoenen voor onder een kostuum bent u in goede handen met de over het algemeen meer discrete ontwerpstijl van de s.Oliver Collection-lijn die bedoeld is voor zowel dames en heren in een meer formele setting. Naast de grote lifstyle-segmenten beschikt het Duitse merk ook over verschillende productlijnen. Zo kan u in de s.Oliver Bodywear-collectie bijvoorbeeld alles vinden op het gebied van ondergoed en badmode, terwijl Triangle by s.Oliver zich richt op de grotere maten voor mannen en vrouwen. De s.Oliver Accessories-lijn bevat dan weer alle tassen, riemen en lederwaren, en op deze manier heeft het modehuis ook nog andere productlijnen in het leven geroepen. Het is vanzelfsprekend mogelijk dat per collectie en seizoen er wat variaties en veranderingen kunnen optreden op het gebied van beschikbare maten en de algemene beschikbaarheid van de producten, al is de kans groot dat u dankzij de aanwezigheid van s.Oliver in zoveel segmenten zeker vindt waar u naar op zoek bent.

Al meer dan veertig jaar stijlvol

Toen s.Oliver in 2009 de veertigste verjaardag van het bedrijf vierde had het ondertussen meer dan 170 winkels in meer dan 30 landen onder management staan, aangevuld met bijna 5'000 andere verkooppunten. Het Duitse merk staat bekend om de focus op degelijke kwaliteit zonder het gevoel voor mode uit het oog te verliezen. Of u nu naar mooie schoenen, hippe jeans of bijzondere sieraden op zoek bent, u kan ervan uitgaan dat u het bij s.Oliver tegenkomt.