artikelen van G-Star

( artikelen)

Sorteren op:  
Actieve filter:  
  1. 1
 

Jeans, schoenen, jassen en jurken van G-star

G-star is een Nederlands bedrijf dat in 1989 werd opgericht. Het produceert en verkoopt moderne Denim kleding voor mannen en vrouwen. Een van de aandeelhouders van het bedrijf is de beroemde producer/zanger Pharrell Williams. Samen met een ander bedrijf waar Williams een aandeel in heeft, is het een project gestart onder de naam Raw for the Oceans. Hierbij worden plastic flessen die uit de zee zijn opgevist verwerkt tot materiaal waaruit jeans gemaakt worden. G-star had aanvankelijk een andere naam, Gap-star. Maar toen het internationale succes groter werd, dreigde een namenconflict met het Amerikaanse The Gap.

G-star RAW: 'just the product'

De collecties van G-star laten vooral vakmanschap zien. Het is dan ook vanaf het begin het doel van het bedrijf geweest om de focus op het product te houden. Dit leidde tot de slogan 'just the product' waar G-star mee heeft gescoord. Het bekendste merk van G-star is G-star RAW. Naast de bekende jeans- spijkercollectie heeft elke collectie weer nieuwe shirts, jassen, tops en truien. De kleding is wereldwijd bekend, onder meer door celebrity's die het aan zich hebben weten te binden. Schaakkampioen Magnus Carlsen is hier een voorbeeld van. Maar ook Clémence Poésy en muzikant Sergie Pizzorno zijn geregeld in G-star RAW te zien. Kenmerk van de G-star kleding is de ietwat rauwe, ongepolijste uitstraling. Het merk is toonaangevend onder de Denim merken en het ontwikkelt baanbrekende producten.

Moderne Denim voor hem en haar

G-star is een merk met zowel een mannen- als een vrouwencollectie. De boventoon voert hierin de rijke variatie aan jeans die het te bieden heeft. unwashed, stone-washed, regular fit, baggy en ga zo maar door. Daarnaast is het ook toonaangevend in schoenen, jassen en ondergoed. De schoenen zijn perfect passend bij de Denim kledinglijn. Voornamelijk lage sneakers met hier en daar een stijlvol paar boots ertussen. De footwear van G-star is minstens zo gewild als de broeken en gaan als warme broodjes over de toonbank. Een innovatief merk als G-star voelt zich echter ook gedwongen met steeds nieuwe producten voor de dag te komen. Designs hebben een steeds kortere levensduur in de hedendaagse mode. De veranderingen kunnen er voor zorgen dat een artikel in de webshop uiteindelijk toch niet beschikbaar is. Geen nood, door het grote aanbod zal er van een ander product beschikbaar zijn en beantwoordt wellicht ook aan uw smaak.